سوابق کاری

 

در

 

"راه آهن جمهوری اسلامی ایران"

 

 

 

 

 

 

مدت فعالیت در راه آهن: 3 سال (از 16 آبان 1387 تا 25 مهر 1390):

(به عنوان اولین و تنها کارشناسی ارشد رشته مرتبط با راه آهن در تاریخ راه آهن جمهوری اسلامی ایران)

محل فعالیت: ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران

 

1- عضو و دبیر کمیته فنی (کمیته راهبردی) راه آهن سریع السیر تهران - مشهد از 16 آبان 1387 تا انتهای کار آن در اواخر اسفند 1387، به انتخاب جناب آقای دکتر حسن زیاری.

مشاهده اعضای کمیته فنی راه آهن سریع السیر تهران - مشهد

 

2- "مشاور دفتر مرکزی و امور مجامع راه آهن در امور قطارهای سریع السیر" از بهمن 1387 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن)، طی حکمی با دستور معاون وزیر راه و ترابری و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن زیاری.

 

3- رئیس گروه جدیدالتاسیس "قطارهای سریع السیر" مرکز تحقیقات راه آهن، به دستور جناب آقای دکتر حسن زیاری از 24 فروردین 1388 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن)، و قدردانی از فعالیت های انجام شده اینجانب از سوی:

- مدیرعامل راه آهن جناب آقای دکتر حسن زیاری، طی نامه مورخه 23 فروردین 1388.

- معاون اداری و مالی راه آهن جناب آقای محمود جعفری، طی نامه مورخه 2 اردیبهشت 1388.

مشاهده نامه مربوطه

و همچنین خواستار جناب آقای مهندس نوذر ابراهیمی لامع مدیرکل مرکز تحقیقات راه آهن از اینجانب مبنی بر اعلام اعضای انتخابی گروه، در 26 مرداد 1388، و انتخاب و اعلام اسامی چهار عضو از مرکز تحقیقات راه آهن در 28 مرداد 1388 از سوی اینجانب با گرفتن 8 امضای هر چهار نفر و رئیس گروه های آن ها مبنی بر انتقال آن افراد از گروه های فعلی به گروه قطارهای سریع السیر، شامل:

1- جناب آقای مهندس سید حسین یزدانی طبائی، کارشناس مسئول گروه طراحی مهندسی (به ریاست جناب آقای مهندس سیروس سحرخیز و زیر مجموعه معاونت فنی) با سابقه بیش از 18 سال (تعداد افراد این گروه به همراه رئیس گروه و ایشان: 6 نفر) 

2- جناب آقای مهندس علی فرهادی، کارشناس مسئول گروه علائم و ارتباطات (به ریاست جناب آقای مهندس مهرداد اکبری ممقانی و زیر مجموعه معاونت پژوهشی) با سابقه بیش از 12 سال (تعداد افراد این گروه به همراه رئیس گروه و ایشان: 2 نفر) 

3- جناب آقای مهندس علي اويسي، كارشناس مسئول گروه بهره برداري مركز تحقيقات راه آهن (به ریاست جناب آقای مهندس هاشم کلانتری و زیر مجموعه معاونت فنی) با سابقه بیش از 14 سال (تعداد افراد این گروه به همراه رئیس گروه و ایشان: 4 نفر) 

4- سرکار خانم مهندس پرستو صاحب الزمانی، کارشناس مسئول گروه خط و سازه های فنی (به ریاست جناب آقای مهندس سهیل غیاثوند و زیر مجموعه معاونت پژوهشی) با سابقه بیش از 14 سال (تعداد افراد این گروه به همراه رئیس گروه و ایشان: 3 نفر)

و همچنین قبول اینجانب در خصوص پیشنهاد و درخواست مطرح شده معاون فنی مرکز تحقیقات راه آهن جناب آقای مهندس رضا حاتمی از اینجانب، مبنی بر قرار گرفتن گروه فوق الذکر در شاخه معاونت فنی (با توان انتخاب از میان گزینه های معاونت فنی (جناب آقای مهندس رضا حاتمی) و معاونت پژوهشی (جناب آقای مهندس حسین امین صدر آبادی) از سوی اینجانب) در 28 مرداد 1388.  

و همچنین نوشتن شرح وظایف سازمانی گروه فوق الذکر و تحویل آن به مدیر کل جدید مرکز تحقیقات راه آهن جناب آقای دکتر سید محمد سادات حسینی در 10 شهریور 1388، بنا به درخواست ایشان از اینجانب در 9 شهریور 1388.

مشاهده شرح وظایف گروه قطارهای سریع السیر

درخواست های متعدد کارکنان مرکز تحقیقات راه آهن و سایر همکاران راه آهنی از ادارات مختلف برای ورود به گروه قطارهای سریع السیر

و همچنین پیشنهاد مدیر کل محترم مرکز تحقیقات راه آهن جناب آقای دکتر سید محمد سادات حسینی برای به خدمت گرفتن دو تن و همچنین پیشنهاد معاون محترم فنی مرکز تحقیقات راه آهن جناب آقای مهندس رضا حاتمی به اینجانب در 8 تیر 1389 مبنی بر به خدمت گرفتن و انتقال یک تن از اداره کل امور بین الملل راه آهن به گروه قطارهای سریع السیر

و همچنین درخواست های فراوانی از داخل و خارج راه آهن برای ورود به این گروه.

 

4- عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات راه آهن از تابستان 1388 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن).

ارزیابی پروژه های مرکز تحقیقات راه آهن (به صورت یک بار در هفته با حضور مدیر+معاون پژوهشی+معاون فنی+رئیس گروه ها).

مشاهده اعضای شورای پژوهشی مرکز تحقیقات راه آهن

 

5- مشاور جوان راه آهن جمهوری اسلامی ایران از 31 شهریور 1389 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن)، (شامل 3 نفر با احتساب اینجانب در کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران)

با معرفی اینجانب از سوی قائم مقام محترم مدیرعامل راه آهن و عضو هیئت مدیره راه آهن جناب آقای مهندس طالب زارع طی نامه مورخه 31 شهریور 1389 ایشان به مشاور محترم وزیر راه و ترابری و رئیس پیگیری ارزیابی طرح های عمرانی جناب آقای مهندس هادی ارومیان، بازگشت به نامه مورخه 30 مرداد 1389 وزارت راه به راه آهن مبنی بر معرفی افرادی به عنوان مشاوران جوان از کل مجموعه راه آهن.

سه نفر فوق الذکر شامل:

1- حمید یعقوبی سرای، فوق لیسانس عمران گرایش مهندسی خطوط راه آهن، رئیس گروه قطارهای سریع السیر مرکز تحقیقات راه آهن.

2- جناب آقای مهندس فرشاد نیک سای، فوق لیسانس مهندسی مکانیک، کارشناس برنامه ریزی دفتر بودجه راه آهن.

3- جناب آقای مهندس شهریار هماوندی، لیسانس مهندسی راه آهن، کارشناس خط اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن.

مشاهده فعالیت های صورت گرفته توسط اینجانب در این خصوص (به عنوان مشاور جوان)

 

6- عضو کمیته ایمنی مرکز تحقیقات راه آهن از 5 آبان 1389 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن).

مشاهده اسامی کمیته ایمنی مرکز تحقیقات راه آهن

 

7- عضو ستاد مرکزی مشاوران جوان وزارت راه و ترابری از زمستان 1389 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن).

 

8- عضو کارگروه سرمایه گذاری حوزه مشاوران جوان وزارت راه و ترابری از 11 اسفند 1389 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن).

 

9- داور پژوهشنامه (بولتن فنی) مرکز تحقیقات راه آهن از آبان 1389 تا 25 مهر 1390 (تا پایان حضور اینجانب در راه آهن).
 

 

 

 

 

بازگشت به صفحه مربوطه

 

 

  

    

 

 

 

 

کلمات کلیدی: حمید یعقوبی سرای، حمید یعقوبی، یعقوبی سرای، یعقوبی

مگ لو، مگلو، ماگلو، قطار مغناطیسی، شناوری مغناطیسی

راه آهن سریع السیر، قطار سریع السیر، قطار تندرو، رکورد سرعت

مهندسی، عمران، راه آهن، راه و ترابری، حمل و نقل

 

 

استفاده و هرگونه کپی برداری از مطالب و محتوای این سایت بدون ذکر منبع، علاوه بر جنبه غیر اخلاقی آن، موجب پیگرد قانونی خواهد بود.
پست الکترونیکی: info@maglev.ir


© April, 2008, Maglev.ir. All Rights Reserved.